Saturday, May 12, 2012

Sad & Regret

Dah lama betol tak berbloging, so this is my 1st entry for 2012. Cerita su kali ini moga jadi teladan kepada pembaca. Pernah tak korang offlinekan fb chat bila someone say hai or hello dekat fb chat korang? sebab ape korang buat macam tu. Maybe sebab dah seharian penat bekerja dan malas nak berborak atau mungkin juga korang malas nak layan sebab orang tu buat direct selling atau orang itu sangat annoying pada korang.

Ok, Su sebenarnya nak cerita yang Su regret sebab su ignore fb chat my friend Chris yang su kenal di Cambodia. Dia berasal dari England kenal di Cambodia atas sebab kerja ditempat yang sama. 3-4 kali ke Cambodia memang akan jumpa dia dan dia merupakan lecturer disana. Pada Su dia ni happy-go-lucky man, baik, kelakar dan dia minat sangat photoghraphy. Kalau berborak dengan dia di fb chat pun more pasal photoghraphy. Last week dia ade buzz su di fb chat, dek kerana kemalasan su ignore fb chat die dan su 'offline' kan fb chat tu.

Pada 10 May 2012, Su dapat berita dari Farah (lecturer Malaysia di Cambodia) yang Chris passed away sebab depression yang dialami dia sekian lama. Serious Su tak tahu dia ade sakit depression sebab Chris yang Su kenal memang periang and baik dan dia tak pernah cerita masalah dia pada Su. Kata Farah, Chris banyak minum dan ambil ubat penenang berlebihan akibatnya jantung dia gagal berfungsi. Oleh sebab itu Su regret sebab tak dapat berborak dengan dia buat kali terakhir.

Su harap benda sebegini takkan berlaku lagi, walau sesibuk mana dan sepenat mana kita maybe dengan simple word like Hi or Apa Khabar? mungkin akan buatkan orang happy Su akan buat in future InsyaAllah.

Su harap juga kisah Chris ini menjadi pengajaran buat kita sebab kita sangat beruntung dilahirkan sebagai Muslim dan walaupun tiada siapa mahu melayan kita, Ingatlah kita masih ada DIA yang maha kuasa untuk membantu kita. InsyaAllah.

P/S: So cliche when we post status in fb like this 'Sad & Regret' people will tend to think that we have trouble in our love relationship and make hooha about it.

No comments:

Post a Comment