Wednesday, October 6, 2010

SUSU BENGANG!

Tajuk diatas bukanlah satu produk baru yang akan diperkenalkan di Malaysia seperti produk Susu 1Malaysia yang diperkenalkan oleh perdana menteri kita baru-baru ini. (takdeniatlangsungnakbersaing)

Tapi Su nak bagitahu yang semalam adalah hari bengang saya. Sebabkan kawan-kawan sepejabat panggil saya Susu jadi kenalah dengan tajuk susu bengang.

Okaylah begini cerita punca kenapa SUSU BENGANG!

Su dapat sms daripada kawan lama sms dia ditype begini 'Sue... XX ni... Ko ada no SSSSS tak? Urgent gak coz nak surat approval BBBB segera... If kalau ko ada lah...'

So, ape yang buatkan susu bengang?? sila baca seperti dibawah:
1. XX ni tak bagi salam dlm sms dia. -- so western konon
2. XX ni dah lama tak bertanya khabar even wish selamat hari raya alih alih sms minta urgent thingy utk kepentingan dia. -- so selfish!
3. XX minta no hp My 'ex'. 'Ex' yang aku pangkah selama-lamanya.
4. Susu memang under stress semalam..sangat-sangat under stress!!
5. I need some space at that time sape datang kacau memang kena.
6. Ade plak student dtg sign invois pegi sign part 'Bursary Manager' (sejak bila student naik pangkat)- kan menyusahkan aku nak buat invois byk2 kali??? --bengang sampingan/tambahan
7. I hate it when people type my name as 'SUE' its like suwei la wei for me. Please type 'SU' only short and simple korang pun tak penat nak tambah e kat hujung SU tuh..

Then now I wanna ask u guys...cukup sebab tak kalau su cakap SUSU BENGANG!

Nak tahu ape su reply kat kawan su yang sorang ni. Here it is:
'FYI AKU BUKAN SETAKAT DELETE NO MAMAT TU TAPI AKU DELETE DIE DALAM HIDUP AKU LAMA DAH! SILAP ORG LA WEH! TAK BG SALAM TAK TANYA KABAR ALIH ALIH KO CAKAP PASAL MAMAT JJJJJJJ TUH! APEKESS XDE KENE MENGENA WEH!'

Kesimpulannya, jangan sebab kepentingan peribadi sahaja baru nak contact kawan kawan lama dan saya nak nyatakan saya sokong program SUSU 1MALAYSIA! sebab saya melayu tak mudah lupa!

'Bengang' regards,
SuSu

1 comment:

  1. Kak jana tak panggil kau sue atau Su kak jana panggil kau chu atau ochu he he.

    Kalau tidak takkan lah ada perumpamaan kerana Nila Setitik Rosak Susu Sebelanga,taknak minum susu 1 satu malaysia minumlah susu singapore ke susu USA ke,

    Kak jana sokong susu 1 Malaysia,sebab kak jana bukan melayu mudah lupa juga,dulu kak jana sekolah rendah ialah sekolah kat kampung lagi selalu dapat minum susu free,sekarang ini kalau naufal dapat minum free susu 1 Malaysia kat sekolah nanti,kak jana berbangga sangat walaupun dia sekolah dibandar dia dapat merasakan apa yang mak dia pernah nikmati masa dulu- dulu.Tiba-tiba rasa terharu pula.

    Kalau bangsa sendiri tak bangga dengan bangsa sendiri siapa lagi.

    ReplyDelete